welcome friends

Wednesday, May 2, 2012

cinta jarak jauh?macam mana nak kekal??

tengah hari yang sejuk sesangat nie, sedap kalau dapat nescafe panas..fuh..layan..lepas nie nak makan burger spesel yang aku bawak dari rumah..sedapnye..!!kat luar tu aku tengok cuace betu betul mengorat aku untuk tido..tapi, update belog dulu..sabar mata..sabar..tyme rehat nie baru boleh post entry..tak kacau tyme keje.. keje pon menimbun..dengan aset yang nak kene periksa la..tnt hajah yang tak setel lagik..hikhik..padan muke kau cah..selalu takde keje je memanjang..maklumkan, hujung hujung n awal awal bulan nie, sebok buat tnt hajah la jawabnye (hajah tu bos aku ok??die sangat sangat baik..!!)full stop..!!jangan menyimpang dari hajat ye aisyah..!!

gambar ehsan incik gugel

susah tak bercinta jarak jauh?? siapa kata susah?? jumpa aku.. aku kasi brainwash skit.. hello.. aku pon bercinta jarak jaoh taw?? alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan sentiasa ok..(dah hampir setengah tahun) walaupun kadang kadang tu ade gadoh gadoh manja.. baru la ade corak sikit jalan ceritanye.. kalau tade gado gado manje tak seronok la kan??

gambar ehsan incik gugel
bercinta jarak jauh nie senang je..1st, korang kena setia pada pasangan korang. jangan sesekali curang. jangan sesekali pandai berbohong benda yang pasangan korang tak suka. kalau boleh bagitau ape yang korang buat dekat pasangan korang tu,  bagi tau lah..sekurang-kurangnya korang akan sentiasa rase dekat. walaupun hakikatnya korang jauh. jangan terlalu curiga dengan setiap pergerakan pasangan korang. nanti dorang lemas. dorang akan rasa korang tak percaya dorang langsung. ini boleh mencetuskan kemarahan..!!

gambar ehsan incik gugel
2nd..jangan jemu untuk ucapkan yang korang sayang pasangan korang tu.. once korang jemu je, ade la yang tak kene tu. jangan sesekali jemu untuk bertanya kabar.. bermesej.. bermms.. ber3g.. hp sekarang pon paten sume ade kemere kan? ape salahnye gune kemudahan yang ade tu. untuk kebaikan korang jugak..agak agak tade hp, ape salahnye guna stail mak ayah kite dulu..berkirim surat..lagi romantik ok??

gambar ehsan incik gugel

3rd..ini antara yang penting juga..kadang kadang lelaki nie amek mudah bile buah hati ajak jumpa..walaupun sekejap..tapi, bukan lelaki je, perempuan pun macam tu jugak kadang kadang..cinta jarak jauh nie, bermakna korang tak boleh jumpe selalu, jadi, kene la jumpa walaupun sekejap..tak pun jumpa walau sebulan sekali..kalau korang nak tau, sebenarnya pasangan korang akan rase di awang awangan bile dapat tengok muke korang walaupun untuk seminit due.

 gambar ehsan incik gugel

4th..sekali sekala, buat la surprise untuk pasangan korang..contohnye tibe tibe je muncul depan die ke.. pos hadiah kt die ke.. komfem pasangan korang tu meleleh air mata.. terharu wa cakap sama lu..tak caye, cube la..pasti berjaya..

gambar ehsan incik gugel


amacam? mengancam tak idea aku?? cube la ye?? insyaALLAH..percintaan jarak jauh korang boleh berterusan.. ini antara tips yang aku boleh bagi.. mungkin korang ade tips yang lain yang boleh kite kongsi bersama mane tau kan??

ok lah..mahu seapkan kerja..

bai..

notakecil : saya sayang awak encek kanda..!!

peace yaw..
^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..kebahagiaan..selamanye..

..kebahagiaan..selamanye..