welcome friends

Friday, September 16, 2011

pemergian insan yang tercinta~~

assalamualaikum..

tadi baru je lepas balik dari rumah pakcik (depan rumah je pon). pakcik buat makan2 ckit..skali dengan baca yasin..buat arwah nenda yang tercinta..bila teringat kat nenek, aku jadi nak update blog malam nie..rindu sangat dekat nenek..

tanggal 10.09.2011 (sabtu) bersamaan 12 syawal 1432h 1042 pg, aku telah kehilangan nenek yang tercinta..sedih..dan sangat sedih..itu je yang mampu aku katakan..nenek yang selama hampir 21 tahun berada di depan mata ku, telah kembali ke rahmatullah..ALLAH lebih menyayanginya..itu lah yang mereka sering perkatakan..

tapi, kami yang tinggal serumah dengannya, sangat merasakan kehilangannya..dulu selalu sahaja suaranya bermain-main di telinga kami..walaupun marah, tetapi marahnya sebentar..kini, segalanya tinggal kenangan..ingat lagi dulu, dia selalu suruh aku cabut uban..lipat baju..sapu rumah..basuh pinggan..siram pkok bunga..macam2..aku pulak, nnt mulutnya membebel-bebel.. tapi,kini semuanya dah hilang..dah takde..

nenek kini dalam kenangan..kami rindukan nenek..ayah..mak..along..angah..aku..sarah..idah.. kami semua rapat dengan nenek..sebab kami duduk serumah..begitu juga keluarga pakcik dan makcik..mak andak yang sentiasa jaga nenek semasa nenek sakit.kami semua terasa sangat kehilangannya..

rasa bersyukur sangat sebab aku dapat jaga nenek pada hari jumaat tersebut..mak suruh aku cuti..katanya mak andak nk balik taiping..mak uda kawen kan anak..mak andak nak pergi..aku jaga dengan makcik pada hari jumaat tersebut..sempat aku bagi nenek minum..tidak la terkilan sangat rasenye..

antara gambar nenek yang kami ambil bersama..enjoice...

(tolong abaikan gambar aku ye? aku agak nerd mase tu..hahaha..)









1 comment:

  1. same la sangt2 windu kat nenek... do follow me... =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..kebahagiaan..selamanye..

..kebahagiaan..selamanye..