welcome friends

Monday, August 9, 2010

owh...!!tidak..

handphone sony ericsson yang berada di dalam bilik itu bernyanyi dengan merdunya..dia terus berlari-lari anak untuk mendapatkan telefon bimbitnya itu.
"hello..Assalamualaikum.." dia menjawab
"hello,Cah..Nak keje tak?" tiba-tiba satu suara garau memecah telingannya..
Eh,siapa pulak ni?
"nak-nak..tapi,siapa ni?" dia bertanya
"Kak ayu" lantas si jejaka ketawa.
"Owh..fizi.."dia juga turut ketawa.
"nak keje tak? kerani?" fizi bertanya.
"eh,boleh jugak. kat mana?" dia bertanya.
"dekat tepi sungai ni jugak la" jawab fizi.
"boleh juga tu. bila interviewnya?" dia bertanya lagi.
"pergi siap sekarang. jap lagi orang datang ambil" fizi memberi arahan.
"Ha?sekarang?eh, mana boleh. Orang tak siap kemas rumah lagi ni.lagi pun orang tak bagitau mak lagi.mana boleh. kena bagitau mak dulu" dia menggelabah.
"kalau camtu,awak tanya mak awak dulu. lepas tu bagitau saya balik"fizi memberi cadangan.
"ok-ok..nanti saya call awak balik ya?" dia sedikit lega..


selesai memberitahu ibu dan bapanya, dia bergegas menyiapkan dirinya. tepat jam 1100 pagi, ayahnya sudah tiba di rumah untuk menghantarnya ke tempat interview tersebut. tiba sahaja di sana, setelah selesai ditemuduga, dia bertemu pula dengan majikan tempat kerja tersebut.
"awak dah bersedia ke nak belajar benda baru?" tanya lelaki india tersebut.
"eh, boleh je encik. saya bersedia belajar benda baru" jawab gadis tersebut.
"bagus, macam tu, saya terima awak"
gadis tersebut tersentak seketika. seakan tidak percaya apa yang didengarinya itu.
"bila awak boleh mula kerja?" tanya lelaki india itu.
"bila-bila pun boleh encik"
"esok, pukul 8.30 awak datang. jumpa saya. saya ajar awak serba sedikit. ok?"


wah...!!!
aku kerja..??
macam tak percaya jer??
alhamdulillah..
rezeki bulan ramadhan..
dah nak dekat puasa pulak tu..
apa-apa pun, aku ucapkan..

selamat menjalani ibadah puasa..
selamat datang Ramadhan Al-Mubarak..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..kebahagiaan..selamanye..

..kebahagiaan..selamanye..