welcome friends

Friday, January 28, 2011

bunga bukan sekuntum..kumbang bukan seekor??

pagi nie,1st time g keje pakai seliper..hahaha..belagak ckit..kih5..pagi nie rase,mood gile2 ckit kot..kenape yek??ai dilamun cinta??o...emmmm...geeeeee...tak mungking..!!tak lah..gile ke??merepek..!!!hahahha..ape kene mengene ngn bunge bukan sekuntum kumbang bukan seekor??hem..


actly,ai cume nak berkongsi je ari nie..betul kata orang,bunga bukan sekuntum..kumbang bukan seekor..kan??tak semestinya,bila seekor kumbang yang hinggap dekat sekuntum bunga tu,kumbang yang len takkan datang..mesti akan ada kumbang yang lain datang punya..pecaya la..!!

bg u ols kat luar sana yang dah kehilangan bunga or kumbang u ols,jangan la terlalu sedih or terlalu kecewa..kita memang patut rase perasaan camtuh..tapi,jangan terlalu obses sangat..tak baik untuk kesihantan meh..!!!hehehehe..tengok cm ai..walaupun dah hilang kumbang,ai still leh ketawa..tersenyum..

(ape motif tah letak gmbr nieh..hahah..)

comel pe gambar orang utan tuh..!!!hhehehe..dah2..jangan merepek..lari topik ai nie..smbung balek..sebenarnya,kita nie kena amek pengajaran dari apa yang telah kita alami..tuhan tu tahu segala-galanya..bila kita hilang sesuatu,pasti ada hikmahnya..kita tak boleh lah nak menidakkan qada' dan qadar..

bagi ai,apa yang terjadi di muka bumi nie,ada sebabnya yang tertentu..hawa di wujud kan untuk adam..tetapi,kita tak boleh nak tukar qada' dan qadar..kita kena redha..tp,bila kita tak pasti sama ada kita akan kehilangannya atau tak,selagi tu kita harus berusaha untuk mendapatkannya..itu yang terbaik..usaha..doa..tawakal..jangan doa tapi tak berusaha..baik tak payah..

ALLAH suka hambanya meminta kepadanya..kerana,dari situ,DIA tahu hambanya masih mengingatinya..syukurlah dengan apa yang telah kita dapat sekarang nie..kita yang sempurna segala-galanya..masih boleh mencintai dan dicintai..

tetapi,jangan kerana cinta,badan binasa..diri kita,maruah kita..hanya untuk suami/isteri kita sahaja..bukan untuk pakwe/makwe kita..rite??so,kepada sesiapa yang frust sampai tertonggeng-tonggeng tuh,bawak2 la beristghfar..berzikir..pasti kita akan dapat ketenangan..

tata~~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..kebahagiaan..selamanye..

..kebahagiaan..selamanye..