welcome friends

Wednesday, February 2, 2011

kahwin dulu baru cinta??

ok..fokus pada tajuk hari nie..apa pendapat u ols tentang kahwin dulu baru cinta??

honestly la,pada ai tak salah nak bercinta lepas kahwin..tapi,u ols kena gak berhati2 b4 berkahwin dengan orang yang u ols tak kenal..paling kurang pun,u ols selidik dulu latar belakang orang tu..takkan u ols nak men kahwin je kot??masa depan u ols tu..

zaman sekarang pun,dah tak ramai yang men kahwin je ngn orang yang dorang tak kenal..paling koman pon,dah bercinta setahun due..ye dak??dah susah nak jumpa orang yang kahwin ngn pilihan keluarga..ha..cakap tentang pilihan keluarga..

pada ai,pilihan keluarga tu adalah yang terbaik sekali untuk kita..parents kita tak mungkin akan cari bakal menantu yang tak tentu arah..mesti la dia nak yang terbaik untuk anak dia..tapi,ada jugak kes yang,parents tengok orang tu memang baik..sekali,rupenye bapak ayam..

kes kahwin nie,bukan kes main2..tak boleh la,"hai awak..kawen jom..??" gila ke??tak kenal,tapi nak kahwin..pada ai,seeloknya b4 u ols kahwin tu,u ols buat dulu solat istikharah..tu yang terbaik..u ols akan dapat jawapan yang paling tepat..

yang penting,b4 u ols nak kahwin,dapat kan dulu restu ibu bapa..restu ibu bapa lah yang membawa kebahagiaan dalam rumahtangga kita kelak..

ai ada sedara yang berkahwin ikut pilihan keluarga..alhamdulillah..bila ai tanya dia,bahagia ke tak??dia kata,pilihan ibu bapa tu memang pilihan yang terbaik..dia bahagia sangat sekarang nie..ai tengok pon jeles..dia bahagia dengan husband dia yang sekarang nie..dia kata kat ai,kahwin lah..seronok dah kahwin nie..ada orang sayang..ada orang jaga..

untuk saudara ai tu,selamat berbahagia..hingga akhir hayat..mungkin,tak lama lagi boleh dapat baby kot..?hehhehe..

tata~~

5 comments:

  1. btl3...ai pn sokonk...
    hehehehe...
    cah...ko crk tuk ak...
    ak crk tuk ko..wawawa

    ReplyDelete
  2. fahmi: bila lagi pe??huhuhu

    {curhat} : gile lah..!!carik sendiri..hahahha..

    ReplyDelete
  3. alooorrrhhhhh~
    mentang2 da ade ttteeennnttt~
    ta moe dah ak crkkn..lalala~
    *crk pasai*

    ReplyDelete
  4. oit...!
    gile ke??
    hahahah..
    kontroversi tuh..!!
    hhhahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..kebahagiaan..selamanye..

..kebahagiaan..selamanye..