welcome friends

Wednesday, February 16, 2011

manusia berubah..janji ditabur..kata-kata hilang di bibir..

assalamualaikum..ehem2..dah berpuluh2 entri ai post,nie la 1st time ai bagi salam..astaghfirullah..ai nie..lupa ke??kepada readers yang sentiase bace blog ai,ai ucapkan tq..even ai tak tau u ols bace ke tak..hehehehe..tapi ape yang pasti,encek kanda adalah pengunjung yang paling setia.heheehe..tq encek kanda..sebab sentiase support ai..tu yang wt ai sayang u lebih..teeeeet....!!!tape..encek kanda tak marah..kan???

ok..iklan seketika.hahahha..sebok je ai nak citer sal encek kanda kan??setiap entri tu,mesti ade name encek kanda..hehehehe..nak tengok ke encek kanda tu sape??hehehehe..tunggu..nanti sampai masenye,ai tunjukkan pada u ols..sape encek kanda yang ai sentiase sebut2 dalam setiap entri2 ai..kepada encek kanda,tolong bangga 2 saat...hahahha...

sebenarnya,entri nie terkeluar bila ai bukak fb ai tadi..ai dengan tidak sengajenye,terbukak stu page nieh..hey..!!!u dah berubah ok??ai macam tak percaya langsung tu u...tapi,tu la kenyataannya..manusia nie cepat berubah..tu la yang sebenarnya..manusia berubah mengikut peredaran masa..

ape lagi??janji??huh..jangan dikenang..manusia memang suka menabur janji..tapi,hilang di bibir ketika orang sebok menuntut janji..ai??pernah menabur janji..dan akhirnya,ai sendiri mungkir janji tu..astghfirullah..berdosanya ai..apa hukumnya bila janji tidak di tunaikan??munafik..!!ya ALLAH..ampunilah hamba mu ini..manusia..sebok menabur janji yang tak pasti..

\
manusia..berubahlah..jangan mudah menabur janji yang tak pasti..mahu contoh??

"u, i janji, walau apa pun terjadi, i takkan tinggalkan u"

"sayang, abang janji, takde sape dalam hati abang nie..sayang sorang je"

"b, walau ape pon, i takkan tinggalkan u tanggung dosa kita"

"babi..eh,baby, i janji akan kahwin dengan u nanti"

kita bukan tuhan yang boleh tunaikan janji2 seperti diatas..kita takkan mampu mengubah takdir..jangan menabur janji yang tak pasti..munafik..!!!ai belajar dari kesilapan..ai sendiri mengaku yang ai pernah berjanji..tapi..astgfirullah..ampuni aku ya ALLAH..manusia..!!sedarlah..anda telah banyak menabur janji yang tak pasti..

mahu ungkapkan insyaALLAH??boleh..insyaALLAH tu bermaksud, dengan izin ALLAH..insyaALLAH tu dikira 99% berjanji..dan hanya 1% tidak..apabila terjadinya sesuatu yang menghalang kita dari menunaikan janji tersebut..seperti??

"insyaALLAH..nanti aku datang rumah kau.."

"insyaALLAH..kalau takde aral melintang, tahun depan kita kahwin"

dijadikan cerita, tayar kereta pecah..kita tak boleh nak tepati janji tu..dijadikan cerita, kita ditakdirkan meninggal pada keesokkan harinya..1% tu ALLAH dah ambil dari kita..faham??jadi,jangan lah mudah menabur janji..janji tu mesti kita tepati..MESTI..!!jadi,fikir-fikirkanlah..kita semua dah besar..

ok la..ai nak solat..lepas tu ada appointment dengan encek kanda..mahu bersms..heheheh..

tata~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..kebahagiaan..selamanye..

..kebahagiaan..selamanye..